fredag 16 oktober 2015

Johans skidfärd

Denna layout kom också till i Piteå. Den gjordes i en utmaningen som hette 'Enjoying outdoors'
Fotografiet är från elljusspåret vid vårt hus från två vintrar sedan. Bilden är ett instagramfoto från mobilen som jag framkallat.


Jag förstår dock inte varför bilden blir liggande. När jag tittade på den i bildbehandlingsprogrammet var den rätt väg men det blir fel när jag ska ladda upp den. Måste försöka fixa till det. Jag hade sett en layout som använde sig av snöret på samma sätt och jag ville gärna göra något eget på ett liknande sätt.

Papperna kommer från Pion Designs 'Christmas in Norway' - 'Clear the way'. Vilka jag använt två stycken av för att klippa ut granar och för att skapa effekten av olika snölager.
Underst är det två olika blå papper från Pion  'Borders' från 'Glistening season' och 'Pions Design Palette' - 'Blue V'

 Stjärnan är en die från 'Lawn Fawn' och den blå färgen är utspädd 'London Blue' från Dylusions. Jag jobbade hela dagen med denna layout och blev väldigt glad när jag vann layoutkategorin i denna tävling :-) Jag tycker att papperna hjälpte mig skapa rätt känsla till det snöiga och kalla i fotografiet.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar